Ebooks

Ebook: Hormoonproof eten

De afgelopen jaren heb ik vele vrouwen geholpen in hun weg naar hormoonbalans. Mijn missie: vrouwen op een begrijpelijke manier bewust maken van hoe hormonen werken en ze met makkelijke en toepasbare tips helpen naar hormoonbalans. Want als je weet hoe het werkt, als je weet waar klachten vandaan (kunnen) komen, én als je weet wat je eraan kan doen, is het veel makkelijker om de juiste keuzes te maken en je daardoor veel beter te voelen.

En dat met tips die je makkelijk kan toepassen in je dagelijks leven. Een goede cyclus krijgen door lekker en hormoonproof te eten, meer energie door de juiste supplementen, rust in je hoofd en lijf door ademhalingsoefeningen en meditatie, een rustige huid door een goed werkend lymfesysteem en weten hoe je je lichaam hierbij kan ondersteunen om je hormonen in balans te houden.

Alles werkt samen en voeding gaat niet alles oplossen, maar is wel een grote stap in de goede richting. De weg naar hormoonbalans kan je het gevoel geven dat je heel veel niet meer mag en daardoor kan je zo overweldigd raken dat je niet meer weet waar je moet beginnen.

Daarom heb ik een ebook voor je gemaakt. Om je op een simpele manier meer inzichten in je hormonen en je lichaam te geven en daarnaast heel veel lekkere recepten zodat je vooral gezonder en bewuster kan leven, maar we hoeven niet te leven met strenge diëten. Door de focus juist te leggen op lekkere en voedzame voeding en te doen wat je leuk vindt, vind je een leefstijl die bij je past. Één waarin je nog steeds kunt genieten van het eten waar je van houdt, maar ook verliefd kunt worden op nieuwe en niet meer de focus hebt op wat niet mag!

In het ebook vind je tips voor je hormonen, je darmen, immuunsysteem en ik deel met je wat ik eet op een dag. 25 lekkere recepten, 38 pagina’s vol tips! Veel plezier!

€ 5,-

Bestel het ebook

Ebook: Stress en hormonen

Ons leven is vaak stressvol en stress ervaren we daardoor allemaal weleens. Een stressreactie kan heel handig zijn in een noodsituatie. Je cortisol (het stresshormoon) verhoogt waardoor je alert bent en weet wat je moet doen.

Maar is de stress langdurig en weet je niet meer goed hoe je moet ontspannen, dan kan je daar klachten van krijgen. Chronische stress kan bijvoorbeeld komen door een baan die je niet leuk vindt, financiële stress, relaties die niet goed voor je zijn, je grenzen niet goed bewaken, dingen uit je verleden wat je nog niet hebt verwerkt. Maar stress kan ook lichamelijk zijn. Tekorten in vitamine/mineralen, te weinig water drinken, veel bewerkte suikers eten, te weinig slaap of beweging, ook dat kan stress opleveren.

Dat kan uiteindelijk leiden tot verstoord stresshormoon. Dat kan zorgen voor chronische pijn, angsten, stemmingswisselingen, hormonale klachten, darmklachten, huidklachten, zware of uitblijvende menstruaties, vruchtbaarheidsproblemen en/of burn-out.

En precies dat is wat we nu vaak zien. Klachten die we proberen op te lossen door gezond te leven, maar we vergeten daarbij het stressniveau. Of we denken dat er geen stress is.

Wat de relatie is tussen stress en je hormonen, hoe de klachten kunnen ontstaan, maar ook hoe je kunt voorkomen of hoe je de klachten kunt verminderen, lees je in dit ebook.

Met veel informatie en praktische tips om echt aan de slag te gaan.

€ 7,50

Bestel het ebook

Menu